onsdag 8 juli 2009

Hemligheter

Ibland får man veta mer än man vill veta, ibland får man veta saker lite försent... Vissa saker mår man bättre av att inte veta men av erfarenhet skulle jag nog ändå vilja påstå att det mesta kommer fram tillslut iaf vare sig man vill eller inte. Ibland kanske det hade varit bättre att vara öppen från början, det kanske hade gjort mindre skada även om man gjorde det för att visa hänsyn och inte såra.
Bara misstankar om hemligheter kan leda till missförstånd och onödiga lögner.

Har fått reda på sånt som jag tycker borde ha berättats direkt för mig och det känns bara dumt och onödigt allting nu. Jag hade redan halva sanningen och tycker jag gav flera öppningar där resterande information lätt hade kunnat lämnats.. men men... nu blev det inte så utan nu sitter man här och känner sig lite smådum igen.

Jag säger inte att inte jag har hemligheter, jag har undanhållit och ljugit för att skydda både mig själv och framförallt andra men det är en annan historia...

1 kommentar:

karro sa...

Du kan ju inte känna dig dum över ngt som du har försökt påverka men inte fått fram.