tisdag 23 februari 2010

Enough!

Buhu, mitt tåg var försenat! Tv4 intervjuar nån stackare skulle åka tåg mellan sthlm o gbg i lördags. Visst, jag skulle också svära och kanske vilja slå på nån osv. Killen säger att han ens visste att det skulle vara förseningar för då skulle han förberett sig, vilken sten kröp han upp under?
AB hade nån rubrik " Vem ska ta ansvar, vem ska ersätta dig för din förlorade tid och inkomst?" Vi kan fan inte begäran att nån ska hålla oss under armarna heeela tiden för precis allting. När hade vi sånt här väder senast? Hur ofta händer det?
Visst, SJ är inte världsbäst på att hålla tiderna men under vanliga omständigheter gäller resegarantier, samma med SL. Gissa vad ett SL kort skulle kosta om man byggde och hade beredskap för precis alla scenarion?!
Information och lite kreativa nödlösningar däremot skulle de kunna vara generösare med, inte OK att två unga tjejer sitter och fryser på övergiven station i Laxå en hel natt!

Sådär då får jag väl sitta i köer två timmar idag bara för det ;)

3 kommentarer:

Jenny sa...

Inga två timmar till jobbet, 1 timme och 45 min bara ;)

Jenny sa...

Jag tycker helt klart man ska ha förståelse för att vädret varit extremt senaste veckorna. Men hela Sverige kan inte stanna för det... Jag tycker de borde ha lite mer beredskap när snön kommer. Det är som om alla står där och säger "hoppsan va mycket snö det kom, och det är visst himla kallt också". Jag är tokglad att jag inte är beroende av kollektivtrafiken!

Jenny sa...

Håller med, man borde kunna ta in mer extrapersonal, kanske även militär för att lösa sånna här ganska extrema situationer men tycker media kan lägga ner sina "följ trafikkaoset minut för minut" och storys om fastsatta tågresenärer. Det är kaos, det är illa, det drabbar (nästan) alla - Lev med det! ;)