onsdag 5 maj 2010

Det är dyrt att ha ont

2 x massage förra veckan och idag kiropraktorbesök.
Fortfarande inte bra (men bättre, kiropratorgrejen var rätt häftig!). Har tagit upp det med VC en gång och det de kunde erbjuda var kortisonsinjektioner.. finns liksom inga generella botemedel för nack/ryggproblem.
Just nu är det höger arm som det känns mest i, det var likadan efter första massagen förra veckan så jag tror det är nån reaktion efter att ryggen behandlats/manipulerats. Tror inte jag känner det onda i armen i vanliga fall för nacken är alltid värre!
Ska köra på men lite antiinflamatorisk smärtlindring vid behov och röra på mig/stretch flera ggr per dag och så blir det nog massage igen nästa vecka, om jag har råd...

3 kommentarer:

Karolin sa...

du kan ha ont i axeln för att det strålar ´från nacken. har du fått hjälp vid din arbetsplats, av ngn sjukgymnast eller så, med din ergonomi.

En kiropraktor kan faktiskt ge mer skada än bättring.

Jenny sa...

Tror det är flera olika krämpor som förvärrar för varandra, de hänger ihop men ändå inte... Muskelknutor runt skulderblad, stel nacke, musarm...

Finns säkert risker med kiropraktor och jag har varit lite rädd för att gå dit men så blir man lite desperat när man haft ont ett tag och det hjälpte! Han hittade 2 kotor som "satt fast" och gjorde att jag inte kunde böja huvudet bakåt och vips löste det även upp nacksenor som varit typ orörliga och inte gett sig trots massage.

Jenny sa...

Jag rekommenderar kiropraktorn varmt. Har gått många många gånger när det låst upp sig fullständigt och det hjälper verkligen. Massage är också bra men det hjälper inte mig när jag har typ nackspärr eller vad det nu är jag får då och då.
Hoppas det onda ger med sig snart! Kram Jenny