fredag 23 januari 2009

Inte årets mamma

Jag är nog världens bästa mamma för mina troll får vi hoppas men ibland blir det lite tokigt...

Igår när det var dax för kram och hej då till Gustav på skolan slår han händerna för ansiktet och jag ser tårarna välla upp i ögonen på honom. Han var lite ledsen första tiden efter inskolningen i skolan men sen har det gått väldigt bra men återfall kan ju alla få tänkte jag...

Stressad som alltid men pussar lite på huvudet och säger att "inte vara ledsen, mamma kommer ju sen... bla bla"
Hör att han snyftar och mumlar nåt tillbaka bakom händerna som fortfarande täcker större delen av ansiktet.
Böjer mig ner pussar lite till " så ja, det kommer bli sååå roligt"
Då tar han bort händern från ansiktet och säger rätt argt:
- Mamma, jag fick din väska rakt på näsan!

Ops... när jag böjt mig framåt för att krama honom har jag råkat dänga till honom i ansiktet med väskan... :S

Förlåt Gustav!

5 kommentarer:

TinaThomas sa...

Ja man får SÅ dåligt samvete när man gör sånt. Du är en bra mamma ändå :)

Maria Ha sa...

Hahahah - du ger mig hopp! Tack! :)

Underbart inlägg!!! Hälsa Gustav att han kan ta sin hockeytrunk och slänga i huvet på dig sen när han är typ 16.. så är ni kvitt! ;)

KRAM!

Anonym sa...

nu är det ju inte så lätt att ha att göra med 6åringar oavsett om man råkar slå dem på näsan eller inte. imorse var Melker t ex skitförbannad på Peter för att han kom och väckte honom. Att Melkers väckarklocka ringt konstant i ett par minuter, och att Melker inte hade reagerat, spelade ingen roll - det var Peter som var den dumma pappan som förstörde hans dag.

ja, det är inte lätt att vara förälder, spec inte när man har flera barn - det är alltid ngt barn som tycker man gör fel.

Jenny sa...

Maria - Hockeytrunk!? Hur mkt skrot tror du jag har i handväskan? Inte jämförbart! ;)

Tina & Karro - Visst är vi väl ändå världens bästa 6-årings mammor?!

Anonym sa...

Hahaha, det här låter som en typisk Snutt & Skrutt-grej.. Börjar direkt analysera om vad som kan vara fel.