onsdag 15 april 2009

Ingen språkpolis men...

Ni kan säkert hitta massa lustiga och fula stavfel i bloggen då jag inte använder ABC-grejen och är lite slarvig, blind och okunnnig ibland. Lisa har skrattat högt ganska många gånger åt mina missar på msn ;)
MEN jag kan ändå inte låta bli att störa mig på alla konstiga stavningar som finns på te!
Värst är the. Läste precis "ska dricka massor med the", the what? är min första tanke i vårt svenglska språk även om meningen skulle bli rätt konstig.

Sådär, var bara tvungen att få ur mig lite stör-gnäll :)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Vet du vad jag är trött på? Alla särskrivningar som man ser överallt, allra mest på FB. Det är så fult och stör mig massor.. Så nu fick jag ur mig det.

karro sa...

Jag håller med Lisa om störande särskrivningar, spec verkar killar leva kvar i ngt sorts lågstadietänk när det gäller skrivande.

Jag skriver thé. Håller med om att det är ett konstigt ord, men te ser så konstigt ut..

För övr skriver jag oxå ofta som en kratta, svårt att förstå vad jag jobbar som men det är skillnad att vara privat och att vara professionell.