måndag 16 februari 2009

Stackars lilltrollet

Hon fick en infekterad mollusk förra veckan så idag beställde jag tid hos läkaren då det inte verkar läka så bra.
När jag hämtade henne på dagis hade hon precis somnat soffan när de lyssnade på saga och redan då kände jag att hon inte var helt ok. Hon har inte sovit middag på flera år ju.
Väl hos läkaren konstaterades att hon fått stafylokocker i såret (sekundär impetigo/svinkoppor gissar jag).
Så nu är det vab och vila 2-3 dagar, äckelpäcklig penicilin morgon och kväll i 10 dagar och massa tvättade med alsolsprit och sterila kompressförband 3-4 ggr per dag...
Det var ingen kry tjej som somnade på soffan, gör så ont i mammahjärtat när man ser hur dåligt hon mår så jag hoppas antibiotikan gör sitt fort!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla K. Du får ge henne en kram från mig. Hoppas hon mår bättre snart.

Anonym sa...

Det lät inte alls kul stackars lill tjejen. Tur hon har att du kan pyssla om henne!

KRAM