onsdag 7 maj 2008

Klantmaja :)

Idag råkade jag låsa in mig själv i garaget på jobbet... gick ut där med fel passerkort med mig och sprang runt som en yr höna för att leta efter nån som kunde släppa ut mig men det var tvärtomt och inga dörrar eller portar gick att öppna utan passerkort... Hittade tillsist en utvändig sprialbrandtrappa men dörren jag gick ut från gick inte att öppna utifrån så först var jag tvungen att ställa upp den, springa ner och kolla om jag kom ut när jag väl kom ner (var en gallerdörr längst ner med). Den kärvade lite men gick att öppna så sprang upp igen och stängde dörren till garaget, ner igen, dörren där nere kärvade ännu mer... fick lite panik men fick upp den, då gick den inte att stänga igen utifrån! Vågade inte lämna den öppen så fick hålla på och pilla massa med låset innan den tillsist gick att stänga (Blev skitig som f-n medans jag höll på!) Hamnade på baksidan, fick springa runt och in i receptionen och låna ett passerkort av en av tjejerna där för att komma in på jobbet igen. Lite svettigt men det löste sig :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahahahaha! /L

Jenny sa...

Skrattade gjorde de på jobbet också när jag väl kom in igen och berättade vad som hänt!