lördag 31 maj 2008

Skulle tagit taxi!

Var ute och firade av min chef som slutar igår. Hade jättkul men bröt upp i tid för att ta sista pendeln (funderade länge på taxi men bestämde mig för att vara duktig och ekonomisk).

Tog väl ungefär 2 min sen somnade jag på tåget, brukar aldrig göra det och inte var jag så full så jag däckade heller men hade iofs varit på Görnan men trollen på dagen och blev rätt mosig av värmen och allt spring där. Hur som helst... Vaknade iaf upp med ett ryck av att en kille sitter bredvid mig och spyr i en påse, jättetrevligt! Tåget saktar in och det står Bro på perongen! Skit, åkt två hållplatser för långt! Två stationer kanske inte låter så farligt men efter Kallhäll är det låååångt mellan stoppen.
Klev av tåget och tänkte att ja ja, får väl ta en taxi tillbaka. Men det var inte så lätt, i Bro finns inget centrum vid stationen, inget taxistopp, ingenting! Ringde och ringde till olika bolag men fick bara sitta i kö, inget svar. Tillsist ringde jag H och snyftade, han sov och hade druckit ett par Whiskey men hjälpte mig iaf få fram fler taxinummer och ringde åt mig han med och fick tillsist tag i Bålsta taxi. De var fullbokade men fick tillslut fram en bil som skulle in till stan och hämta folk så han kunde plocka upp mig på vägen. Så skönt!
Hemma dryga timmen senare än planerat, lite nerkyd, lite rödgråten men glad, trodde jag skulle få sova på stationen tills första tåget kom 05.41
Aldrig mer sista pendeln!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ledsen att jag sov och inte kunde stötta dig i din svåra stund.. /L

Karolin sa...

Tur att du kom hem iaf om än lite skakad