måndag 2 mars 2009

02.29

Hysteriskt ledsen dotter kommer in i mitt rum 02.29.
Hon har inget nattlinne på sig - kattastrof! Sätter på henne nattlinne och hon lugnar ner sig.
Säger åt henne att gå och lägga sig igen men hon får plötsligt för sig att jag inte hade gått och lagt mig så hon vill vara uppe med mig. Påminner henne om att hon kom ju faktiskt in och väckte mig i mitt rum och jag vill gå och lägga mig igen.
Det vill inte hon, hon vill se Moraträsk! 02.33 är klockan då och vem orkar bråka då? Sätter på filmen och bäddar ner henne i soffan och går och lägger mig. Ingen aning om hur länge hon var vaken och kollade på Moraträsk.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja, ibland är det härligt med barn.

Jenny sa...

Ha ha! Jag hade säkert insisterat på att hon skulle sova. Undrar hur det hade gått? :)
Jenny

Jenny sa...

Det är så himla sällan hon vaknar på natten så hon fattade väl inte att det var natt utan trodde det var kväll eller morgon så kändes inte som nån idé att tjata på henne :)

Anonym sa...

Hon är ju bara för underbar lilla Klara.