söndag 30 augusti 2009

Bra och dåligt i helgen

Bra:
Vädret
Sällskapet
Båten
Badtunnan
Kalas
Familjen

Dåligt:
Sjuk febrig Klara :(

Igår vid lunch drog vi iväg på en båttur med sol och bubbel. Vidare ut för kräftskiva, bad och mera bubbel, öl och sång tills det blev morgon igen.

Idag var det lite uppvaktning för Klara igen. Mormor, morfar, morbror Jocke, moster Tina och kusin Vincent var här och grattade 5-åringen. Tyvärr var hon febrig men det gick bra att öppna paket ändå. Jag var ju inte heller på topp efter 3 timmars sömn och en lätt huvudvärk som gnagde men hade som tur var blåbärspaj i frysen och en snäll pappa som gick och köpte pizza :)

3 kommentarer:

Karolin sa...

Stackars K, hoppas hon kryar på sig. Förra året blev M jättehängig och febrig mitt i presentöppningen. Det är alltid extra hårt att se sina barn sjuka vid sdn stunder.

M blev jätteglad för legopennan, jag hoppas att boken till K blir bra och att hon inte har den, jag tyckte det lät som en kul bok.

Jenny sa...

Vi har inte hunnit läsa den än men hon tyckter det verkar jättespännande med en tjej som är riddare, det är en bra godnatt bok säger hon :)

Karolin sa...

jag tyckte också att det lät lite kul med en tjej som hjälten, fanns flera böcker i serien om det är ngt hon gillar.