måndag 18 januari 2010

Ååååka pendeltåg...

är inte särskillt kul. Försenat, överfulla tåg. Tåg som står still mitt i ingenstans och varken åker framåt eller bakåt. Med(mot)resenärer som hostar, fräser i nacken på en. Nä roligare kan man ha. Så vad upptäcker jag när jag kommer hem idag? Jo att bilen är död! Fan :( Blir troligtvis pendel imorgon med då...(idag var det självförvållat och självvalt) Väntar på assistanskåren just nu. Misstänker att nån försökt ta sig in i bilen. Den liksom försöker blinka och låta men batteriet är (näst intill) dött och det går inte att låsa den nu, inte ens manuellt direkt i låstet.. suck.

Men helgen var bra, skitbra! Så jag tänker på den istället :)
Det här löser sig nog snart.. på nåt sätt... ;)

Update 23:03. Bärgarn var här med ström, jag har kört runt och laddat upp batteriet i ca 45 min. Hoppas det var nåt tillfälligt även om vi inte kunde se att något stått på och dragit ur strömmen. Visar sig...

2 kommentarer:

Jenny sa...

Inge skoj. Jag hade en Sierra för många herrans år sen som hade så dåligt batteri att jag fick vrida om startnyckeln så den gick några varv "woa-woa-woa" och sen släppa. Sen fick jag vänta minst 5 minuter så batteriet fått sig en skjuts! Sen gick det (oftast) att starta den! Spännande vare gång! Hi hi!

Jenny sa...

Så spännande bil vill jag inte ha ;)
Den har fungerat idag, peppar peppar... Får se hur det blir om jag låter den stå ett par dagar.