söndag 24 januari 2010

Nån måtta får det vara

På facebook finns en grupp som heter Bortskänkes/Bytes/mottages 08-området. Där har jag bl a gett bort min sängstomme och mina sängbord och även lagt ut ett bord och två kassar med barnkläder under Skänkes.
Jag gillar att saker återanvänds, känns bättre än att slänga och det är även ett smidigt sätt att bli av med grejer när man inte orkar åka till tippen eller ha auktioner på tradera med grejer som ska skickas osv.
Men nu är det en människa som på fullaste allvar vill att jag ska ta mina två proppfulla IKEA kassar med kläder och åka in till stan och lämna dem! Antigen är det dryga 4 mil i bil och snurra i stan eller ett väldigt konkande på pendeln. Never! Vill nån ha grejerna så får man pallra sig hit och hämta dem!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Ha ha! Kan man inte nöja sig med att det är gratis? Nä, man ska få det hemburet till dörren också... Höjden av lathet eller?

Anonym sa...

nästan höjden av lojhet liksom...

/ Tina

Jenny sa...

Jag tycker det är direkt fräckt och sniket.

Anonym sa...

fyfan vad fräckt. det är som en del traderare som tror man säljer saker för 5 kr för att sedan åka flera km för många bensinpengar så att de ska tjäna ngn krona på portot...otack är världens lön