tisdag 16 september 2008

+16% för att slippa frysa i vinter!?

22/9: Nu ska jag skriva det här inlägget!

Mina fönster var 45 år gamla. Skeva och otäta, de höll varken emot kyla eller ljud, svinkallt på vintern och det lät som tonåringarna som bor på BV stog och pratade i mitt sovrum när de hängde vid moppen utanför porten.

Just nu bor jag i lägenhet som är fylld av byggdamm och mina möbler som står ihopfösta i ett hörn är täckta av plast men jag har fått nya fina fönster idag. Jättefina, eller de blir nog fina när de fodrat och satt tillbaka fönsterbrädor. Tvätta dem skulle de nog också göra... på fredag.. så tills dess får jag bo såhär.

Klart fönstren måste bytas, jag kan ta att bo såhär ett par dagar (de skulle bytt förra veckan när jag hade trollen här, hade varit besvärligare då) men det jag stör mig på är att de höjer hyran med 16% pga detta. 16%! Bara sådär, nu från oktoberhyran!
Blä säger jag bara! (Måste sluta svära för K har börjat snappa upp svordommar, därför får jag nöja mig med ett "blä" som uttryck för vad jag känner här, Underbarnet kan nog nämligen snart läsa gissar jag ;))

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, det var mycket. Här höjdes hyran med ca 7% när vi hade stambyte.. /Lisa