torsdag 4 september 2008

Sexbloggar

Har under en dryg timme nu ramlat runt på olika bloggar som länkats kors och tvärs till varandra.
Jag är inte pryd, jag har inget emot det och tycker vissa är rätt underhållande men är lite förvånad över att det är så många som bloggar om sitt sexliv. Bloggar om otrohet, sex som yrke, det privata sexlivet och fantasier.
Halva internet består ju av sex/porr så borde kanske inte vara så förvånad men är det ändå. Visserligen är ju de flesta helt anonyma (eller tror de är det iaf, hittade ett exempel där en tjej har en "hemlig" blogg men hon har länkat till sin officiella blogg där det finns namn och bild - haha) men det finns säkert de som kan hacka sig in och ta reda på uppgifter eller så kan en familjemedlem säkert hitta spår i datorn osv så jag tror man måste vara säker på att man kan stå för det man skriver och och dessutom vara beredd på att ta eventuella konsekvenser av att lägga ut dessa delar av sitt liv på nätet. I många fall är det inte bara bloggaren som drabbas av att information läcker ut utan även pojk/flickvän, sambo, barn osv.

Ja ja, dömmer dem absolut inte. Vissa skriver riktigt bra (fast lång ifrån alla) och det är säkert ett sätt för dem att dels få uppmärksamhet/bekräftelse och dessutom kunna ventilera och få ur sig sådant de inte kan prata öppet om men jag levde nog i en liten skyddad bubbla som inte förstått att det finns annat att blogga om än tvätt ;)

4 kommentarer:

Karolin sa...

Jag har oxå råkat komma in på sdn bloggar. Eller rena rama Guds bloggarna. Det är otroligt vad en del skriver om. Det där med länken var roligt. Min blogg kommer sannolikt aldrig bli varken en sexblogg eller Gudsblogg.

Anonym sa...

På bägge bloggarna hade hon länkat till den andra, hon hade skrivit i sin vanliga blogg att hon tänkte skaffa en hemlig blogg också där hon kunde berätta sånt hon inte kunde skriva annars. Hälften av inläggen var dessutom nästan identiska. Inte världens smartaste tjej :)
Gudsbloggar har jag inte hittat några än och tänker nog inte direkt leta efter heller ;) /Jenny

TinaThomas sa...

Ja jag lever nog i en tråkig och ensidig värld, för att sexblogga skulle jag inte våga. Och inte för att man har nåt att skriva om heller...haha!

Anonym sa...

Tack för att du tittade in och tack för komplimangen! Sexbloggar är ett jävla gissel, ofta väldigt illa skrivna.