tisdag 16 september 2008

Att älska sina barn

Läste i Aftonbladet om en brittisk nätundersökning som visar att var sjätte mamma älskar ett av sina barn mer än de andra. Hälften sa sig också älska sina barn på olika sätt (fast lika mycket).
Jag var lite orolig när jag väntade K att jag inte skulle kunna känna lika mycket för henne som för storebror men den oron var obefogad, jag fick en lika underbar unge till :)
Trodde dock först att jag kanske hörde till den hälft som älskade sina barn på olika sätt men när jag började fundera så stämde det inte alls. Jag älskar dem på precis samma sätt men de är olika individer med olika egenskaper som jag älskar!

Vet inte vad jag ville säga med det här inlägget... Det går inte att beskriva den villkorslösa kärlek jag känner för mina barn, mina troll. Kan inte beskriva känslan av deras närhet, stoltheten över deras framsteg, glädjen som svämmar över när man ser och hör dem skratta och aldrig gör väl hjärtat så ont som när de lider.

Inga kommentarer: