måndag 1 september 2008

Potatisläxa

G har fått sin första hemläxa idag.
De har fått i uppdrag att skala potatis och färglägga några potatisar (inte med tusch - fråga inte varför) ... Jag är lite osäker på om de menar skala med potatisskalare (rå potatis) eller skala en kokt potatis med kniv och gaffel? Min första tanke var med potatisskalare för så skalar jag potatis men sen kom jag på att i skolmatsalen får de säkert potatis med skal på och ska därför öva på att skala med kniv och gaffel. 5 åringar ska kanske inte ens använda en vass potatisskalare, vad vet jag.
G äter hur som helst inte potatis men man vill ju inte att lillprinsen ska kugga på första läxan så vi ska nog öva på bägge delar nu i veckan.
Det stog att läxan ska vara inlämnad på fredag men inte fan vill de väl ha potatisskalet?!
Vi nöjer oss nog med att lämna in de med krita färglagda potatisbilderna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte låta bli att skratta, hur kan de ge en sån otydlig läxa när man går i ettan så t.o.m mamma är förvirrad. /L

Anonym sa...

Låter ju som om den kokta potatisen vore det bästa alternativet...eller jag vet inte..Får man inte skalad potatis i skolan, har den inte en sdn där skalmaskin? M har klarat sig utan sdn här svåra läxor än så länge iaf. Eller läxor alls.