tisdag 1 september 2009

Komplimang?

I helgen fick vi en ny liten kompis på (kräft)skivan. 8 år och väldigt pratglad var hon.
Hon sitter med mig och S i båten medans de andra eldar igång badtunnan och dukar på festplatsen. Plötsligt frågar hon S
- Hur gammal är du?
- jag är 36
- Är du? jag trodde du var tonåring!
Både jag och S skrattar gott, inte illa att bli tagen för att vara nästan 20 år yngre än vad man är!
- Men hur gammal är Bert eller vad han nu heter?
- Du menar B? Han är 35 år
Sen vänder hon sig till mig och undrar hur gammal jag är
- Jag är 32.
- Jaha...
- Ska du inte säga att jag också ser ut som en tonåring? ;)
- Asså, jag fattade att B var vuxen, men trodde S var tonåring. Och jag trodde du var lite yngre!
- Lite yngre än B?
- Nej lite yngre än S!
- Oj!
- Ja, att hon var kanske 16 eller 18 och du var 14-15
- Haha, men är inte din storasyster 16 eller 17 frågar jag
- Jo
- Men inte ser väl vi ut att vara lika gamla som henne?
- Nej men ni beter er som henne!

Aj! ;)

3 kommentarer:

Karolin sa...

Oops... ; )
det är en tunn gräns när en komplimang blir en förolämning

Jenny sa...

*asgarvar*

Ungefär som när vi var ute vid våran sommarstuga eller? Pruttfulla var vi säkert....

Jenny sa...

Nu förstår jag inte...? Inte var väl vi mer än salongsberusade då?! ;)