söndag 20 september 2009

Nytt promenadförsök

Gick ju inget vidare tidigare idag så jag bestämde mig för att ta med svampkorgen och ge mig ut på en skogspromenad.
Första stoppet blev dock en lada med café och försäljning av allt från möbler till äpplen. Men stannade inte länge, nu skulle det promeneras ju!

Det tog ungefär 1 minut så hittade jag den första kantarellen, den var dock väldigt torr så jag lät den vara, tänkte att är det så här lätt att hitta svamp så kan man ju vara lite kräsen. Sen blev det ca 30 minuters spanande helt utan resultat. Försökte intala mig själv att det var jättekul ändå, det var ju promenaden som var det viktiga här. Sol och frisk luft!
Men plötsligt dök de upp, skogens gula guld ;). Bidde inte så mycket men det räckte till två jättegoda kantarelltoast :)

Inga kommentarer: